Strona internetowa i opieka jakich dotychczas nie znałeś!

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Z artykułu dowiesz się:

  • czym jest pozycjonowanie
  • jak działa reklama w wyszukiwarce Google
  • czym są wyniki organiczne strony
  • dla kogo jest pozycjonowanie strony
  • jakie korzyści niesie ze sobą pozycjonowanie
  • kiedy pozycjonowanie nie jest korzystneieć 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to grupa działań, których celem jest zwiększenie widoczności witryn w wyszukiwarkach. Dobra pozycja strony www w wynikach wyszukiwania to efekt systematycznej pracy. Ta natomiast przyczynia się do wzrostu liczby odwiedzin klientów, a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży.

Poprawa widoczności Twojej strony tak, aby zajmowała jak najwyższą pozycję wymaga takich działań jak:

  • Analiza strony pod kątem czytelności i użyteczności dla robotów Google
  • Dobór odpowiednich słów kluczowych, generujących ruch na stronie
  • Pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej witryny
  • Content marketing – praca nad dobrej jakości treścią na stronie
  • Optymalizacja strony pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google
  • Reagowanie na działania konkurencji
  • Analiza i wdrażanie zmian wynikających z aktualizacji danych algorytmów
  • Zbieranie i analizowanie statystyk prezentujących efekty wprowadzanych zmian

 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

Czym jest pozycjonowanie?

Gdy internauta wpisze w oknie wyszukiwarki Google dane słowo kluczowe, dotyczące interesujących go informacji, ofert lub produktów, otrzymuje pełną listę stron internetowych. Na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawiają się adresy witryn, które przez Google zostały uznane za najlepiej odpowiadające zapytaniu użytkownika. Ranking stron internetowych nie jest jednak ustalany hierarchicznie od najlepszej do najgorszej. Za to właśnie odpowiada pozycjonowanie – strona internetowa w zależności od podjętych działań znajduje się na liście Google wyżej lub niżej.

Pozycjonowanie stron internetowych – reklama a wyniki organiczne

Strona wyników wyszukiwania w Google zawiera wyniki oznaczone jako “Reklama”. Znajdują się one na pierwszych 3-4 pozycjach, w bocznej kolumnie oraz na 3-4 pozycjach na dole strony. Te propozycje witryn są płatnymi wynikami wyszukiwania. Oznacza to, że właściciele reklamowanych witryn zapłacili, aby wyszukiwarka Google wyświetlała linki do ich stron na danej pozycji w odpowiedzi na konkretne zapytanie internautów. 

Wyświetlanie stron www i sklepów online jako reklamy, na tzw. uprzywilejowanych pozycjach, wiąże się z płatną usługą reklam Google.

Kolejne pozycje na liście wyników wyszukiwania, pomiędzy wspomnianymi wyżej blokami reklamowymi to tzw. organiczne, czyli naturalne wyniki. Na tych miejscach możesz zobaczyć strony, które osiągnęły wysoką pozycję m.in. dzięki pozycjonowaniu, bez płacenia za reklamę w Google Ads.

Pozycjonowanie – korzyści dla firmy, twórcy i marki

Założyłeś bloga, otworzyłeś sklep internetowy, właśnie uruchomiłeś stronę internetową własnego przedsiębiorstwa… niezależnie od celu, w jakim zakładasz witrynę www, każdy twórca chce, aby jego strona stała się popularna i wyświetlała się w wynikach wyszukiwania tak często, jak to możliwe. Prawda? To jest właśnie główne zadanie dla pozycjonowania strony.

 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych


Korzyści pozycjonowania stron i sklepów internetowych

Wysoka pozycja strony internetowej pozytywnie wpływa na liczbę odwiedzających ją użytkowników. Witryna staje się jedną z najpopularniejszych stron ze względu na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Mówi się, że pozycja witryny www w pierwszej piątce wyników wyszukiwania gwarantuje sukces. Strona zyskuje na wartości pod względem zaufania odwiedzających oraz wirtualnej reputacji. To natomiast przekłada się na wzrost zainteresowania danymi usługami, czy sprzedażą produktów wśród potencjalnych klientów.

Mroczne pozycjonowanie – kiedy korzyści brak

Jeśli uważasz, że pozycjonowanie to same korzyści i piękne zalety, to niestety jesteś w błędzie! To, co ma swoje zalety, ma również wady. Nieumiejętne budowanie strony www pod SEO może okazać się nieefektywne, dlatego też zamiast pożądanych zysków pojawią się duże straty.

Przede wszystkim proces pozycjonowania strony internetowej jest czasochłonny i długotrwały. Pierwsze efekty pojawiają się po kilku-kilkunastu tygodniach, a nawet miesiącach od rozpoczęcia prac nad zwiększeniem widoczności strony w wyszukiwarce Google.

Jeśli treści na stronie pojawiają się rzadko (dotyczy to szczególnie blogów), są one powtarzalne i popularne w wynikach wyszukiwania, to efekt pozycjonowania może być odwrotny od zamierzonego.

Na niekorzyść działa również niewłaściwy dobór słów kluczowych – są zbyt długie lub też nieodpowiednie dla naszego profilu twórcy. Powolne ładowanie się strony, brak regularnych aktualizacji, brak responsywności, dziurawe wtyczki, pojawiające się wirusy… tak, to również działa na szkodę witryny www, przez co pozycjonowanie jest żmudne i trudne.

 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

Podstawowe zasady SEO, czyli na co zwrócić uwagę, kreując stronę internetową pod SEO?

Na samym początku należy skupić się na odpowiednim doborze słów kluczowych. Frazy powinny być krótkie – najlepiej jeśli składają się z dwóch lub trzech popularnych słów, np. ubrania włoskiej marki, sukienka na wesele, usługi przeprowadzkowe Warszawa. Obok tego typu fraz można umieścić nazwę swojego sklepu internetowego | firmy oferującej dane usługi. Wtedy fraza ta zyskuje na oryginalności, dzięki czemu zwiększają się szanse na poprawę pozycji witryny www w wynikach wyszukiwania Google.

Pamiętaj, że dane słowo kluczowe na stronie lub podstronie powinno występować w różnych odmianach i pojawiać się na wskazanej podstronie co najmniej trzy razy w równomiernych odstępach, czyli na początku, środku i końcu tekstu.

Treści na stronie powinny być niepowtarzalne, oryginalne (zakazane jest kopiowanie tekstów z innych witryn) oraz wartościowe dla czytelnika. Należy pamiętać o regularnym odświeżaniu tekstów i wzbogacaniu witryny o nowe treści.

Na pozycję strony internetowej, bloga, czy sklepu internetowego wpływają również pozyskane linki zewnętrzne, prowadzące do Twojej strony. Linki te możesz pozyskać, np. poprzez współpracę z innym twórcą, który prowadzi równie wartościowego bloga czy witrynę www.

Jeśli czujesz, że tych informacji i zadań jest za dużo, możesz skorzystać z usług SKYREX. Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron internetowych oraz sklepów online. Dowiesz się o tym więcej o tutaj —> Marketing i pozycjonowanie SKYREX