Strona internetowa i opieka jakich dotychczas nie znałeś!

Opłata za wizytówkę Google – „Dzień dobry, dzwonię w imieniu Google…”

Opłata za wizytówkę Google – od czego się zaczyna?

„Dzień dobry, dzwonię w imieniu Google…” – jeśli odebrałeś telefon, który zaczyna się od tych słów, być może jesteś ofiarą oszustwa. 

Tego typu połączenia często pochodzą od firm zewnętrznych, które próbują oszukać małe firmy. Jak?

Przykładów jest wiele np. poprzez:
  • oferowanie poprawy rankingu firmy w wyszukiwarce Google,
  • pobieranie opłaty za świadczenie usług dotyczących zmian w wizytówce Google (Google oferuje tego typu aspekty za darmo),
  • informowanie, że wizytówka w Google wkrótce wygaśnie i należy ją odnowić,
  • stosowanie gróźb usunięcia wizytówki firmy z wyszukiwarki Google i Google Maps… no chyba, że użytkownik zapłaci za usługi optymalizacji wyszukiwania.

Niestety wielu przedsiębiorców się na tego typu praktyki nabiera – tak, nasi klienci również padli ofiarą takiego oszustwa, ponieważ nie skonsultowali tego wcześniej z nami.  A szkoda! Jak więc uniknąć opłaty za wizytówkę Google?

Opłata za wizytówkę Google

Wskazówki – jak nie paść ofiarą takiego oszusta?

  1. Zgłoś swoją wizytówkę (wpis).
    Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, aby uniknąć oszustw związanych z Google, jest zgłoszenie roszczenia do swojej wizytówki w panelu Google Moja Firma. Po zgłoszeniu roszczenia do wpisu otrzymujesz nad nim pełną kontrolę – nikt nie może go usunąć ani wprowadzić w nim zmian bez Twojej wiedzy lub zgody. Nie musisz się więc martwić tego typu zagrożeniami.
    P.S. Jeśli nie wiesz, jak sobie z tym poradzić, skontaktuj się z nami! Chętnie Ci z tym pomożemy —> napisz do nas na kontakt@skyrex.pl. (Kontakt)
  2. Kształć się.
    Firma Google opracowała specjalną listę typowych oszustw, które „źli aktorzy” będą wykorzystywać w celu oszukania Ciebie i Twojej firmy. Na liście znajdują się m.in. oszustwa związane z pomocą techniczną, fałszywymi fakturami, płatnościami, odzyskiwaniem konta, a nawet wygranymi na loterii. Poświęć trochę czasu na przejrzenie listy tych częstych oszust, abyś mógł je łatwo rozpoznać —> support.google.com
  3. Weryfikuj połączenia od „Google.
    Google dzwoni do właścicieli firm w celu weryfikacji wizytówki, po to, aby zadać kilka pytań. Nie będą próbować niczego sprzedać, czy też prosić o uiszczenie opłaty za wizytówkę.
    Jeśli ktoś zadzwoni do Ciebie,  mówiąc, że „pochodzi z Google” (oszuści często posługują się takimi wyrażeniami jak – „specjalista Google”, „dzwonię w sprawie Google”, dzwonię w imieniu Google”), poproś o przesłanie wiadomości e-mail w celu weryfikacji jego tożsamości. Każda osoba zatrudniona przez Google wyśle do Ciebie wiadomość e-mail z konta @google.com.
  4. Nie daj się nabrać na oferty typu „Zapłać, a my poprawimy Twoją pozycję w Google”.
    Jeśli ktoś mówi, że może poprawić pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce Google po opłaceniu faktury, to jest to oszustwo. Nikt nie może zagwarantować najwyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania za pomocą prostej płatności. Cała dziedzina wirtualnego marketingu dotycząca m.in. pozycjonowania wymaga wykorzystania kompleksowej strategii i różnorodnych, wyrafinowanych taktyk. Gdyby to było tak proste, jak opłacenie faktury, wszyscy by to robili.
  5. Rozłącz się.
    Jeśli otrzymasz tzw. robocall (automatyczne połączenie wykonane przez robota), natychmiast się rozłącz. Bot może poprosić o naciśnięcie przycisku, aby porozmawiać z daną osobą. Nie naciskaj żadnego przycisku, po prostu się rozłącz.
    Jeśli natomiast zadzwoni osoba „w imieniu Google”, nie wdawaj się w rozmowę o tym, co oferuje lub dlaczego nie chcesz skorzystać z tego typu usługi. To po prostu sposób oszustów, aby utrzymać Cię na linii i jednocześnie uzyskać od Ciebie więcej informacji. Po prostu poproś tę osobę, aby skreśliła Cię ze swojej listy marketingowej, a następnie się rozłącz.